Presentació

La FUNDACIÓ BOSCOS sorgeix l’any 2008 d’una iniciativa conjunta entre la Fundació Agrària Local de Santa Coloma de Farners (1995) i el Consorci Forestal de Catalunya (1948). L’objectiu primer i fonamental és disposar d’un punt de trobada i debat entre el món de la gestió (propietaris – silvicultors i professionals) i el de la recerca i coneixement, per col·laborar en la millora del coneixement de la realitat i de l’espai forestal per part del públic en general; i impulsar la col·laboració públic – privada en projectes orientats als àmbits de la formació, millora de la gestió i impuls al consum de productes forestals.

Els objectius específics de la Fundació Boscos són:

•    Suport de la gestió forestal sostenible com a element essencial per la gestió del patrimoni natural.
•    Promoure la continuïtat de l’activitat forestal així com la gestió i millora d’espais d’especial interès social, medi ambiental (biodiversitat, protecció contra l’erosió, regulació del cicle de l’aigua, etc.) o paisatgístic.
•    Impuls a la recuperació i millora d’espais forestals mitjançant tasques o iniciatives d’assessorament, suport a la gestió, contractes de gestió, convenis, acords de custodia del territori, adquisició d’explotacions, etc.
•    Promoció i recolzament a fórmules i eines per la internalització dels béns i serveis del bosc amb l’objectiu de garantir la sostenibilitat de la gestió multifuncional del mateix.
•    Impulsar l’ús de la fusta i dels productes forestals no fusters, com a font natural i renovable de matèries primeres i d’energia.
•    Aglutinar i donar suport a iniciatives i organitzacions orientades a la consecució d’aquests objectius.